Hester Hentzepeter
sopraan en dirigent
Masterclasses volgde ze onder meer bij Margreet Honig, Cora Canne Meijer, Noel Barker, Mark Tucker, Carolyn Watkinson, Fred Jacobs, Rebecca Stewart, Howard Crook en Maarten Koningsberger.
Momenteel wordt zij gecoacht door Ira Siff.
Als klassiek solist zong Hester onder meer in Haydn’s Schöpfung, het Requiem van Mozart en het Gloria van Poulenc. Met Concerto Rotterdam zong zij Le Miroir de Peine van Hendrik Andriessen, met het Amstelstrijkers Ensemble Les Illuminations van Britten en met het Ricciotti Ensemble toerde ze door de Benelux en Italië.
Verder ligt haar hart bij opera en muziektheater. Zo heeft Hester Hentzepeter in verschillende producties van Holland Opera gespeeld. Onder andere in Thomas van Jeff Hamburg, als Doekje in de Boevenkoning en als Emilia in de opera The Black & the Beautiful, een bewerking van Shakespeare’s Othello. Bij het VocaalLAB werkte zij mee aan de muziektheatervoorstelling Halfgeleiders van Bruno Nelissen. Verder vertolkte ze de rol van Zerlina in Mozarts Don Giovanni, Belinda in de Dido and Aeneas van Purcell, Amor in de Orfeo ed Euridice van Gluck en Gianetta in L’Elisir d’Amore van Donizetti.
Recent zong Hester de Rückertlieder van Mahler, de Vier Letzte Lieder van Strauss en de 4e Symphonie van Mahler met Symfonieorkest Neon in Rome.
Met symfonieorkest De Philharmonie zong zij Ich denke Dein, een stuk voor orkest en sopraan van Rolf Martinsson.
Tevens is Hester verbonden aan het Muziek Pakhuis, heeft ze haar eigen zangpraktijk in Amsterdam en Apeldoorn en dirigeert zij het Pakhuis Kinderkoor en het kinderkoor van Klassiek rondom de Klas. Zij was enige jaren docent bij het Nieuw Amsterdams Kinderkoor. Ze verzorgt eveneens zangworkshops en geeft stemcoaching aan koren.
De lyrische sopraan Hester Hentzepeter begon haar opleiding aan de Kleinkunstacademie en studeerde klassiek zang aan het Conservatorium van Amsterdam.